Friday, November 20, 2015

6

Solat.

Bila start kerja kat company chinese ni.
Aku tak tahu kenapa aku betul-betul rasa susah.
Sebab terkejar-kejar nak solat asar hujung waktu.
Lepas tu tunggu beberapa minit jamak terus dengan maghrib.

Bukan sekali tapi setiap hari macam tu.
Rasa serba salah gila dan penaaaattttt! T.T
Sangat tak suka OT sebab rasa tak settle bab solat.
Nak nangis je setiap hari bila terpaksa hidup macam ni.

Seriously.
Tak terdaya rasanya nak bertahan lama kat sini.
Hmmmm. Tak kuat nak hadap environment begini.

Tanggungjawab terasa banyak sebenarnya.
Dengan kawan-kawan yang tak endah pasal solat.
Sedih sangat sangat bila tengok keadaan camni. :'(
Tapi lagi sedih bila aku rasa aku tak kuat nak tegur dorang.

In some ways, alhamdulillah.
Aku belajar banyak daripada semua ni.
Aku lebih appreciate waktu solat bila masa free.
Aku betul-betul dapat maknai hakikat "solat itu kerehatan".

Allah betul-betul mengajar aku sesuatu.
Yang mungkin aku tak dapat di tempat lain.
Terima kasih ya rabb..

No comments:

Post a Comment